روغن مناسب کمپرسور پیستونی

روغن مناسب کمپرسور پیستونی
اکثر کمپرسورهای پیستونی به روغن با گرانروی گرید 32، 46، 68، 100 یا 150 تحت استاندارد ایزو نیاز دارند. این روغن‌ها با سطوح کیفی مختلف VDL بر حسب نیاز کمپرسور تعریف می‌شوند. برای یک کمپرسور باد، روغن با سطح کیفی DIN 51506 VDL می‌تواند مناسب باشد. برای انتخاب گرید گرانروی روغن کمپرسور باید به کاتالوگ کمپرسور مراجعه شود. هر چند، برای انتخاب گرانروی روغن مناسب کمپرسور باید به عواملی مانند دمای کاری، سرعت گردش دنده‌ها و یاتاقان‌ها، نوع گاز درون کمپرسور و غیره توجه کرد.
ادامه مطلب

کنترل ویسکوزیته روغن برای سلامتی کمپرسور

کنترل ویسکوزیته روغن برای سلامتی کمپرسور
چنانچه مراقب ویسکوزیته یا گرانروی روغن روانکار استفاده شده در هر یک از کمپرسورهای دوار در کارخانه نباشید، توقف تولید دقیقاً همان چیزی است که در خطر است. یک لحظه تمام فرآیندها آماده و در حال اجرا هستند، و لحظه بعد خرابی بلبرینگ و توقف تولید وجود دارد. این فقط هزینه تولید از دست رفته نیست. خرابی کمپرسور در یک قسمت از پالایشگاه می تواند هزاران دلار در روز هزینه از دست دادن درآمد داشته باشد. همچنین، هزینه تعمیر کمپرسور یا تعویض آن و حتی هزینه نگهداری قطعات یدکی نیز وجود دارد.
ادامه مطلب

روغن مناسب کمپرسور سرمایشی و تبرید

روغن مناسب کمپرسور سرمایشی و تبرید
کمپرسورها اجزاء بسیار حساسی هستند که باید به درستی روغن کاری شوند تا بتوانند عمر طولانی داشته باشند. روغن نه تنها باید بتواند تمام قسمت‌های داخل کمپرسور را روانکاری کند، بلکه باید مبردی را که با آن در تماس است نیز کنترل کند. برخی از روانکارها با مبردهای خاصی بهتر کار می‌کنند و این باید با نیازهای کمپرسور متعادل شود تا روغن پایه و خواص افزودنی مناسب انتخاب شود. با درک نحوه تعامل روغن با مبرد، و همچنین الزامات روانکاری، می‌توان اطمینان حاصل کردکه کمپرسورهای شما تا حد امکان کارآمد و موثر کار می کنند.
ادامه مطلب

انتخاب روغن انتقال حرارت مناسب

انتخاب روغن انتقال حرارت مناسب
روغن های انتقال حرارت به عنوان مایعات حرارتی یا روغن های حرارتی نیز شناخته می شوند. همچنین می توان از آنها به عنوان مایعات گرم کننده یا خنک کننده نام برد، اما دو اصطلاح رایج امروزه مایع حرارتی و روغن انتقال حرارت هستند.
ادامه مطلب

انتخاب روغن توربین مناسب

انتخاب روغن توربین مناسب
توربین های بخار، گاز و هیدرولیک بر اساس گروهی از روغن های روانکار معروف به روغن های R&O (روغن ضد زنگ زدگی و اکسیداسیون) کار می کنند. هندسه تجهیزات توربین، چرخه های عملیاتی، روشهای نگهداری، دمای کارکرد و پتانسیل آلودگی سیستم، تقاضای منحصر به فرد روغن روانکاری در مقابل روغن های دیگر مانند روغن موتور بنزین و دیزل را ایجاد کرده است.
ادامه مطلب

روغن زنجیر دما بالا

روغن زنجیر دما بالا
روغن های زنجیر مناسب درجه حرارت بالا در صنایع نساجی، صنایع مواد عایق و در سایر صنایع که زنجیرهای نقاله و محرک در معرض دمای بالا هستند استفاده می شود. این مقاله فقط مهمترین و رایج ترین الزامات پوشش می دهد.
ادامه مطلب

گریس موتور الکتریکی

گریس موتور الکتریکی
اکثر موتورهای الکتریکی با یاتاقانهای غلتکی ضد اصطکاک طراحی شده اند. گریس مایع حیات این یاتاقان ها است زیرا یک فیلم روانکاری را فراهم می کند که از تماس شدید فلز با فلز جلوگیری می کند. مشکلات یاتاقان 50 تا 65 درصد از کل خرابی های موتور الکتریکی را تشکیل می دهد و روشهای ضعیف روانکاری بیشتر این مشکلات یاتاقان را ایجاد می کنند.
ادامه مطلب

گریس سرعت بالا

گریس سرعت بالا
بیشتر تأسیسات صنعتی دارای یاتاقان هایی هستند که از تجهیزات پردازش معمول سریعتر می چرخند. وقتی نوبت به روانکاری این تجهیزات می رسد، همه روانکارها رفتار یکسانی ندارند. برای اجزای روانکاری شده با گریس، اثرات گریس بر روی یاتاقان ها می تواند منجر به افزایش گرما و در نهایت خرابی زودرس شود.
ادامه مطلب

انواع روغن پایه

انواع روغن پایه
روانکارها را می توان به روش های مختلفی دسته بندی کرد. یکی از رایج ترین طبقه بندی ها توسط روغن پایه تشکیل دهنده است: روغن پایه معدنی، سینتتیک یا گیاهی. روغن معدنی، که از نفت خام مشتق شده است، می تواند به طیف وسیعی از کیفیت های مرتبط با فرآیند تصفیه روغن تولید شود. روغن سینتتیک از طریق فرایند سنتز ساخته دست بشر است و در فرمولاسیون های مختلفی با خواص منحصر به فرد برای هدف مورد نظر ارائه می شود.
ادامه مطلب

روانکاری موتور گاز طبیعی

روانکاری موتور گاز طبیعی
موتورهای گاز طبیعی از این نظر خاص هستند که در مناطق مختلف غیرمعمول فعالیت می کنند، از آب و هوای بسیار سرد قطب شمال کانادا گرفته تا مناطق گرم و مرطوب جنوب ایالات متحده و فراتر از آن. موتورهای گاز طبیعی دارای طرح های مختلفی هستند، از جمله عمودی Caterpillar، V شکل چهار زمانه، دو زمانه و غیره.
ادامه مطلب

روانکاری یاتاقان ها

روانکاری یاتاقان ها
ياتاقان ها اجزايي از ماشين آلات هستند كه خود از دو قسمت شفت (تكيه گاهي) و متحرك تشكيل شده اند. قسمت متحرك اين اجزا مي تواند بصورت لغزشیSliding)) و یا غلتکیRolling)) باشد كه در هر دو حالت مي توان از روغن و گريس به عنوان روانكار استفاده كرد.
ادامه مطلب

نقطه اشتعال روغن چیست؟

نقطه اشتعال روغن چیست؟
نقطه اشتعال کمترین دمایی است که بخار بالای نمونه روغن در هنگام عبور یک منبع جرقه از روی آن لحظه ای روشن یا فلش می شود. نقطه اشتعال (به طور معمول 225 درجه سانتیگراد برای روغن های معدنی) نشانه ای از خطرات ایمنی روانکار در رابطه با آتش سوزی و انفجار است.
ادامه مطلب

نقش گاز در انتخاب روغن کمپرسور

نقش گاز در انتخاب روغن کمپرسور
روغن های پایه نفتی نباید در کمپرسورهایی که با اکسیژن کار میکنند به کار روند زیرا اکسیژن با این روغن ها مخلوط قابل انفجاری را تشکیل می دهد. محلول های پایه آبی مثل گلیسیرین برای روانکاری سیلندر استفاده می شود. در این کمپرسورها وقتی از روغن های معدنی استفاده می شود که روغن با گاز در تماس نباشد.
ادامه مطلب

روانکاری کمپرسورهای دینامیک

روانکاری کمپرسورهای دینامیک
یاتاقان های کمپرسور های گریز از مرکز نیاز به روانکاری دارند اما پره های داخل کمپرسور نیازی به روانکاری ندارند. به علت فشاری که گاز خروجی بر لبه پره ها وارد می آورد برای ثابت ماندن پره در جای خود از یاتاقان کف گرد استفاده می شود اما یاتاقان های شفت ممکن است از نوع ساده یا غلتشی باشند.
ادامه مطلب

روانکاری کمپرسورهای دورانی

روانکاری کمپرسورهای دورانی
کمپرسورهای دورانی پره ای از یک سری پره فلزی تشکیل شده که این پره ها در شکاف های اطراف روتور قرار دارند و آزادانه در این شکاف ها می لغزند. هنگامی که روتور می چرخد، نیروی گریز از مرکز سبب می شود که پره ها به سمت بیرون شکاف حرکت کنند و سپس در اثر فشرده شدن به دیواره ها به داخل شکاف فرو روند، هوا یا گاز متراکم شده بین دو پره متوالی، روتور و دیواره محبوس می شود.
ادامه مطلب

روانکاری با مواد جامد

روانکاری با مواد جامد
با استفاده از مواد جامد نیز می توان اصطکاک بین دو قطعه را پایین آورد. در مقایسه با روغن و گریس ها مواد جامد کاربرد کم تری دارند و در جاهایی به کار می روند که استفاده از روغن ممکن نباشد. مواد مختلفی به عنوان روانکار جامد به کار می روند: گرافیت، مولبیدن دی سولفید، پلی تترا فلور اتیلن (PTFE)، برخی پلیمرها، کامپوزیت ها و ...
ادامه مطلب

مواد افزودنی روغن

مواد افزودنی روغن
مواد افزودنی ترکیبات شیمیایی هستند که که به منظور ایجاد شرایط خاص در روغن پایه به آن افزوده می شوند. مواد افزودنی روانکار ترکیبات آلی یا معدنی هستند که به صورت جامد در روغن حل شده یا معلق می شوند. آنها بسته به نوع دستگاه به طور معمول بین 0.1 تا 30 درصد از حجم روغن را تشکیل می دهند.
ادامه مطلب

​محصولات

تلفن دفتر شرکت:
​​​​​​​55783531-021

آقای مهندس مهدی پور:
​​​​​​​0937-7351170
​​​​​​​
خانم صادقی:
0902-7337770

خانم مهندس اخوتیان:
​​​​​​​0902-4448770​​​​​​​

اینستاگرام 
شرکت تامین روانکار رسپینا

respina_lubricant

​ایمیل
​​​​​​​ تامین روانکار رسپینا

info@respinalub.ir