روغن مناسب کمپرسور پیستونی

روغن مناسب کمپرسور پیستونی
اکثر کمپرسورهای پیستونی به روغن با گرانروی گرید 32، 46، 68، 100 یا 150 تحت استاندارد ایزو نیاز دارند. این روغن‌ها با سطوح کیفی مختلف VDL بر حسب نیاز کمپرسور تعریف می‌شوند. برای یک کمپرسور باد، روغن با سطح کیفی DIN 51506 VDL می‌تواند مناسب باشد. برای انتخاب گرید گرانروی روغن کمپرسور باید به کاتالوگ کمپرسور مراجعه شود. هر چند، برای انتخاب گرانروی روغن مناسب کمپرسور باید به عواملی مانند دمای کاری، سرعت گردش دنده‌ها و یاتاقان‌ها، نوع گاز درون کمپرسور و غیره توجه کرد.
ادامه مطلب

کنترل ویسکوزیته روغن برای سلامتی کمپرسور

کنترل ویسکوزیته روغن برای سلامتی کمپرسور
چنانچه مراقب ویسکوزیته یا گرانروی روغن روانکار استفاده شده در هر یک از کمپرسورهای دوار در کارخانه نباشید، توقف تولید دقیقاً همان چیزی است که در خطر است. یک لحظه تمام فرآیندها آماده و در حال اجرا هستند، و لحظه بعد خرابی بلبرینگ و توقف تولید وجود دارد. این فقط هزینه تولید از دست رفته نیست. خرابی کمپرسور در یک قسمت از پالایشگاه می تواند هزاران دلار در روز هزینه از دست دادن درآمد داشته باشد. همچنین، هزینه تعمیر کمپرسور یا تعویض آن و حتی هزینه نگهداری قطعات یدکی نیز وجود دارد.
ادامه مطلب

روغن مناسب کمپرسور سرمایشی و تبرید

روغن مناسب کمپرسور سرمایشی و تبرید
کمپرسورها اجزاء بسیار حساسی هستند که باید به درستی روغن کاری شوند تا بتوانند عمر طولانی داشته باشند. روغن نه تنها باید بتواند تمام قسمت‌های داخل کمپرسور را روانکاری کند، بلکه باید مبردی را که با آن در تماس است نیز کنترل کند. برخی از روانکارها با مبردهای خاصی بهتر کار می‌کنند و این باید با نیازهای کمپرسور متعادل شود تا روغن پایه و خواص افزودنی مناسب انتخاب شود. با درک نحوه تعامل روغن با مبرد، و همچنین الزامات روانکاری، می‌توان اطمینان حاصل کردکه کمپرسورهای شما تا حد امکان کارآمد و موثر کار می کنند.
ادامه مطلب

نقش گاز در انتخاب روغن کمپرسور

نقش گاز در انتخاب روغن کمپرسور
روغن های پایه نفتی نباید در کمپرسورهایی که با اکسیژن کار میکنند به کار روند زیرا اکسیژن با این روغن ها مخلوط قابل انفجاری را تشکیل می دهد. محلول های پایه آبی مثل گلیسیرین برای روانکاری سیلندر استفاده می شود. در این کمپرسورها وقتی از روغن های معدنی استفاده می شود که روغن با گاز در تماس نباشد.
ادامه مطلب

روانکاری کمپرسورهای دینامیک

روانکاری کمپرسورهای دینامیک
یاتاقان های کمپرسور های گریز از مرکز نیاز به روانکاری دارند اما پره های داخل کمپرسور نیازی به روانکاری ندارند. به علت فشاری که گاز خروجی بر لبه پره ها وارد می آورد برای ثابت ماندن پره در جای خود از یاتاقان کف گرد استفاده می شود اما یاتاقان های شفت ممکن است از نوع ساده یا غلتشی باشند.
ادامه مطلب

روانکاری کمپرسورهای دورانی

روانکاری کمپرسورهای دورانی
کمپرسورهای دورانی پره ای از یک سری پره فلزی تشکیل شده که این پره ها در شکاف های اطراف روتور قرار دارند و آزادانه در این شکاف ها می لغزند. هنگامی که روتور می چرخد، نیروی گریز از مرکز سبب می شود که پره ها به سمت بیرون شکاف حرکت کنند و سپس در اثر فشرده شدن به دیواره ها به داخل شکاف فرو روند، هوا یا گاز متراکم شده بین دو پره متوالی، روتور و دیواره محبوس می شود.
ادامه مطلب

روغن کمپرسور گاز طبیعی رفت و برگشتی

روغن کمپرسور گاز طبیعی رفت و برگشتی
کمپرسورهای رفت و برگشتی بزرگ، دو عملکرده، چند سیلندر و چند مرحله ای برای تولید هوای کم فشار، جابجایی گاز طبیعی در صنعت تولید گاز طبیعی، تأمین گاز فشار بالا برای حفاری چاه های نفت، و برای انواع مختلف کاربردها در تولید یا فرآوری شیمیایی که به هوا با فشار متوسط تا زیاد نیاز دارند، به کار می روند.
ادامه مطلب

​محصولات

تلفن دفتر شرکت:
​​​​​​​55783531-021

آقای مهندس مهدی پور:
​​​​​​​0937-7351170
​​​​​​​
خانم صادقی:
0902-7337770

خانم مهندس اخوتیان:
​​​​​​​0902-4448770​​​​​​​

اینستاگرام 
شرکت تامین روانکار رسپینا

respina_lubricant

​ایمیل
​​​​​​​ تامین روانکار رسپینا

info@respinalub.ir