گریس سرعت بالا

بیشتر تأسیسات صنعتی دارای یاتاقان هایی هستند که از تجهیزات پردازش معمول سریعتر می چرخند. وقتی نوبت به روانکاری این تجهیزات می رسد، همه روانکارها رفتار یکسانی ندارند. برای اجزای روانکاری شده با گریس، اثرات گریس بر روی یاتاقان ها می تواند منجر به افزایش گرما و در نهایت خرابی زودرس شود. با انتخاب صحیح گریس که بتواند این سرعتهای بالاتر را کنترل کند، می توان در به حداقل رساندن خرابی های احتمالی ناشی از عدم تطابق روانکار با کاربرد، کمک کرد.

ضریب سرعت اصطلاحی است که به تعریف رابطه سرعت چرخش یاتاقان با اندازه یاتاقان کمک می کند. برای محاسبه این فاکتور دو روش اصلی وجود دارد. اولین مورد به عنوان مقدار DN شناخته می شود که از قطر داخلی یاتاقان ضربدر سرعت چرخش آن استفاده می کند. روش دوم به عنوان مقدار NDM شناخته می شود. این از اندازه متوسط یاتاقان که به آن قطر گام و سرعت چرخش نیز گفته می شود برای محاسبه ضریب سرعت استفاده می کند. ضریب سرعت می تواند به شما کمک کند تا انواع خواص روانکار را تعیین کنید، سپس می توانید از آنها برای انتخاب روانکار مناسب استفاده کنید. از جمله این خصوصیات می توان به ویسکوزیته روغن و درجه یا گرید گریس (NLGI) اشاره کرد.

ضریب سرعت NDM

گرانروی روغن پایه در 40 درجه

نوع گریس

50000

1000-1500 cSt

کم سرعت فشار بالا

200000

400-500

سرعت متوسط فشار بالا

100000-200000

100-220

گریس گرید 2 یا EP

600000

کمتر از 70

سرعت بالا- دما بالا

1000000

15-32

سرعت بسیار بالا

 

اکثر گریس های با کاربرد عمومی دارای گرانروی روغن پایه در حدود 220 سانتی استوک هستند. اگرچه این نوع گریس برای سرعت و بارهای متوسط ممکن است خوب کار کند، اما وقتی سرعت یاتاقان افزایش می یابد، باید ویسکوزیته بر این اساس کاهش یابد.

یکی از خصوصیات گریس که می تواند نحوه روانکاری آن در سرعتهای بالا را تعیین کند، کانال بندی نامیده می شود. این اصطلاح برای تعریف اینکه که گریس چقدر خوب جریان می باید و حفره های موجود را پر می کند استفاده می شود. گذشته از گرانروی روغن پایه، خاصیت دیگر گریس که بر خصوصیات کانال بندی آن تأثیر می گذارد، نوع غلیظ کننده یا سفت کننده است. ساختار الیاف موجود در غلیظ کننده می تواند روی برخی از خصوصیات گریس مانند کانال بندی، قطره ای شدن و قوام کلی تأثیر بگذارد. برخی از غلیظ کننده های گریس دارای الیاف بلند هستند، در حالی که برخی دیگر دارای الیاف کوتاه هستند. گرانروی روغن پایه و میزان ماده غلیظ کننده تا حد زیادی بر درجه NLGI گریس روانکاری نهایی تأثیر می گذارد. وقتی نوبت به گریس های پرسرعت برای یاتاقان ها می رسد، گرید NLGI در حالی که گرانروی روغن پایه پایین می آید، بالا می رود. با توجه به ضریب سرعت یاتاقان و همچنین دمایی که یاتاقان در آن کار می کند، می توانید در مورد درجه مناسب گریس NLGI نتیجه گیری کنید.

گرید گریس

ضریب سرعت DN

دمای کاری

1

0-75000

-34 ~ +37.7 °C

2

75000-150000

 

 

2

150000-300000

2

0-75000

-17.7 ~ +65.5 °C

2

75000-150000

 

3

150000-300000

 

2

750000-

+37.7~ +135 °C

3

75000-150000

 

3

150000-300000

 

تماس با ما و سفارش محصول

تلفن دفتر شرکت:
​​​​​​​55783531-021

آقای مهندس مهدی پور:
​​​​​​​0937-7351170
​​​​​​​
خانم صادقی:
0902-7337770

خانم مهندس اخوتیان:
​​​​​​​0902-4448770​​​​​​​

اینستاگرام 
شرکت تامین روانکار رسپینا

respina_lubricant

​ایمیل
​​​​​​​ تامین روانکار رسپینا

info@respinalub.ir