انواع روغن پایه

انواع روغن پایه
روانکارها را می توان به روش های مختلفی دسته بندی کرد. یکی از رایج ترین طبقه بندی ها توسط روغن پایه تشکیل دهنده است: روغن پایه معدنی، سینتتیک یا گیاهی. روغن معدنی، که از نفت خام مشتق شده است، می تواند به طیف وسیعی از کیفیت های مرتبط با فرآیند تصفیه روغن تولید شود. روغن سینتتیک از طریق فرایند سنتز ساخته دست بشر است و در فرمولاسیون های مختلفی با خواص منحصر به فرد برای هدف مورد نظر ارائه می شود.
ادامه مطلب

نقطه اشتعال روغن چیست؟

نقطه اشتعال روغن چیست؟
نقطه اشتعال کمترین دمایی است که بخار بالای نمونه روغن در هنگام عبور یک منبع جرقه از روی آن لحظه ای روشن یا فلش می شود. نقطه اشتعال (به طور معمول 225 درجه سانتیگراد برای روغن های معدنی) نشانه ای از خطرات ایمنی روانکار در رابطه با آتش سوزی و انفجار است.
ادامه مطلب

روانکاری با مواد جامد

روانکاری با مواد جامد
با استفاده از مواد جامد نیز می توان اصطکاک بین دو قطعه را پایین آورد. در مقایسه با روغن و گریس ها مواد جامد کاربرد کم تری دارند و در جاهایی به کار می روند که استفاده از روغن ممکن نباشد. مواد مختلفی به عنوان روانکار جامد به کار می روند: گرافیت، مولبیدن دی سولفید، پلی تترا فلور اتیلن (PTFE)، برخی پلیمرها، کامپوزیت ها و ...
ادامه مطلب

مواد افزودنی روغن

مواد افزودنی روغن
مواد افزودنی ترکیبات شیمیایی هستند که که به منظور ایجاد شرایط خاص در روغن پایه به آن افزوده می شوند. مواد افزودنی روانکار ترکیبات آلی یا معدنی هستند که به صورت جامد در روغن حل شده یا معلق می شوند. آنها بسته به نوع دستگاه به طور معمول بین 0.1 تا 30 درصد از حجم روغن را تشکیل می دهند.
ادامه مطلب

​محصولات

تلفن دفتر شرکت:
​​​​​​​55783531-021

آقای مهندس مهدی پور:
​​​​​​​0937-7351170
​​​​​​​
خانم صادقی:
0902-7337770

خانم مهندس اخوتیان:
​​​​​​​0902-4448770​​​​​​​

اینستاگرام 
شرکت تامین روانکار رسپینا

respina_lubricant

​ایمیل
​​​​​​​ تامین روانکار رسپینا

info@respinalub.ir