نقش گاز در انتخاب روغن کمپرسور

نقش گاز در انتخاب روغن کمپرسور
روغن های پایه نفتی نباید در کمپرسورهایی که با اکسیژن کار میکنند به کار روند زیرا اکسیژن با این روغن ها مخلوط قابل انفجاری را تشکیل می دهد. محلول های پایه آبی مثل گلیسیرین برای روانکاری سیلندر استفاده می شود. در این کمپرسورها وقتی از روغن های معدنی استفاده می شود که روغن با گاز در تماس نباشد.
ادامه مطلب

روانکاری کمپرسورهای دینامیک

روانکاری کمپرسورهای دینامیک
یاتاقان های کمپرسور های گریز از مرکز نیاز به روانکاری دارند اما پره های داخل کمپرسور نیازی به روانکاری ندارند. به علت فشاری که گاز خروجی بر لبه پره ها وارد می آورد برای ثابت ماندن پره در جای خود از یاتاقان کف گرد استفاده می شود اما یاتاقان های شفت ممکن است از نوع ساده یا غلتشی باشند.
ادامه مطلب

روانکاری کمپرسورهای دورانی

روانکاری کمپرسورهای دورانی
کمپرسورهای دورانی پره ای از یک سری پره فلزی تشکیل شده که این پره ها در شکاف های اطراف روتور قرار دارند و آزادانه در این شکاف ها می لغزند. هنگامی که روتور می چرخد، نیروی گریز از مرکز سبب می شود که پره ها به سمت بیرون شکاف حرکت کنند و سپس در اثر فشرده شدن به دیواره ها به داخل شکاف فرو روند، هوا یا گاز متراکم شده بین دو پره متوالی، روتور و دیواره محبوس می شود.
ادامه مطلب

روانکاری با مواد جامد

روانکاری با مواد جامد
با استفاده از مواد جامد نیز می توان اصطکاک بین دو قطعه را پایین آورد. در مقایسه با روغن و گریس ها مواد جامد کاربرد کم تری دارند و در جاهایی به کار می روند که استفاده از روغن ممکن نباشد. مواد مختلفی به عنوان روانکار جامد به کار می روند: گرافیت، مولبیدن دی سولفید، پلی تترا فلور اتیلن (PTFE)، برخی پلیمرها، کامپوزیت ها و ...
ادامه مطلب

مواد افزودنی روغن

مواد افزودنی روغن
مواد افزودنی ترکیبات شیمیایی هستند که که به منظور ایجاد شرایط خاص در روغن پایه به آن افزوده می شوند. مواد افزودنی روانکار ترکیبات آلی یا معدنی هستند که به صورت جامد در روغن حل شده یا معلق می شوند. آنها بسته به نوع دستگاه به طور معمول بین 0.1 تا 30 درصد از حجم روغن را تشکیل می دهند.
ادامه مطلب

روغن کمپرسور گاز طبیعی رفت و برگشتی

روغن کمپرسور گاز طبیعی رفت و برگشتی
کمپرسورهای رفت و برگشتی بزرگ، دو عملکرده، چند سیلندر و چند مرحله ای برای تولید هوای کم فشار، جابجایی گاز طبیعی در صنعت تولید گاز طبیعی، تأمین گاز فشار بالا برای حفاری چاه های نفت، و برای انواع مختلف کاربردها در تولید یا فرآوری شیمیایی که به هوا با فشار متوسط تا زیاد نیاز دارند، به کار می روند.
ادامه مطلب

روغن موتور خودرو چیست

روغن موتور خودرو چیست
روغن موتورهای معمولی پس از استخراج نفت خام از مخازن زیرزمینی شروع به کار کردند. نفت خام حاوی ناخالصی هایی است که باید از بین بروند و برای رساندن روغن به گرانروی خاصی نیاز به تصفیه بیشتر دارند. روغن موتورهای معمولی تقریباً از 80 درصد روغن خام تصفیه شده تشکیل می شود (روغن پایه نامیده می شود). 20 درصد باقیمانده افزودنیهایی هستند که اهداف بی نظیری مانند افزایش خواص روغن پایه و افزودن خواص جدید به فرمولاسیون را دارند. معمولاً این مواد افزودنی هستند یک محصول روغنی را از محصول دیگر جدا می کنند.
ادامه مطلب

روغن دنده فشار شدید EP

روغن دنده فشار شدید EP
روغن دنده فشار شدید (EP) برای به حداقل رساندن فرسودگی و خراشیدن در کاربردهای خودرویی و صنعتی در شرایط بار زیاد، به ویژه در مواردی که بارهای پیک یا شوک زیاد وجود دارد، استفاده می شود. روغن های دنده EP مدرن با مواد افزودنی فرموله می شوند که حاوی گوگرد فعال هستند و غالباً با فسفر ترکیب می شوند و یک روانکار پایدار از نظر حرارتی و غیر خورنده را با ظرفیت حمل بار بالا فراهم می کنند.
ادامه مطلب

انتخاب روغن دنده صنعتی مناسب

انتخاب روغن دنده صنعتی مناسب
برای رفع نیازها، روغن دنده های صنعتی امروز باید حاوی سیستم افزودنی با کارایی بالا باشند. هدف این است که روانکار به اندازه کافی از نظر حرارتی پایدار و مقاوم باشد تا اطمینان حاصل شود که بیشتر دوام می آورد، محافظت بهتری می کند و عملکرد بهتری دارد، در عین حال سیستم را تمیز نگه می دارد و گرما و آلاینده ها را با خود می برد.
ادامه مطلب

روغن دنده پایه سینتتیک

روغن دنده پایه سینتتیک
روغن دنده پایه سینتتیک هر زمان که روغن دنده معدنی به حد عملکرد خود رسیده و دیگر نمی تواند نیازهای کاربردی را برآورده کند، استفاده می شود. مثلا در دمای بسیار کم یا زیاد، بارهای بسیار زیادو شرایط محیطی فوق العاده. حتی اگر مواد افزودنی می توانند بسیاری از خواص روغن های معدنی را بهبود ببخشند، نمی توان تأثیر نامحدودی بر روی تمام خواص آنها ایجاد کرد.
ادامه مطلب

انتخاب روغن هیدرولیک مناسب برای سیستم

انتخاب روغن هیدرولیک مناسب برای سیستم
اکثر سیستم های هیدرولیک می توانند با استفاده از روغن های مختلف از جمله روغن موتور مولتی گرید (چند درجه)، روغن گیربکس اتوماتیک و روغن هیدرولیک ضد سایش معمولی (AW) کار کنند. اینکه چه روغن یا مایعی را انتخاب کنید به تجهیزات شما و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. اگرچه ارائه یک توصیه قطعی که انواع تجهیزات هیدرولیکی را در همه کاربردها پوشش دهد امکان پذیر نیست، اما در هنگام انتخاب مایعات هیدرولیکی چند سوال اصلی وجود دارد که باید از خود پرسید.
ادامه مطلب

روغن ترانس مهار شده و مهارنشده

روغن ترانس مهار شده و مهارنشده
یک بازدارنده (Inhibitor) اکسیداسیون ماده ای است که درون مایع عایق قرار دارد یا به آن اضافه می شود تا مقاومت آن را در برابر حمله مضر در یک محیط اکسید کننده بهبود بخشد، یعنی بازدارنده ها ثبات اکسیداسیون روغن ها را بهبود می بخشند. تمام روغن های ترانسفورماتور تا حدی حاوی بازدارنده هستند. روغن های "مهار نشده" حاوی بازدارنده های طبیعی و یا بازدارنده های مصنوعی با حداکثر غلظت 0.08 درصد وزنی هستند. روغن های "مهار شده" حاوی بازدارنده با حداکثر غلظت 0.4 درصد وزنی هستند.
ادامه مطلب

روغن کمپرسور بیتزر Bitzer B 150 SH

روغن کمپرسور بیتزر Bitzer B 150 SH
روغن کمپرسور بیتزر Bitzer B 150 SH یک روغن کمپرسور برودتی و سرمایشی است که عملکرد روانکاری خوبی را در دماهای پایین انجام می دهد. از ویژگی های فنی این روغن می توان به این موارد اشاره کرد: سازگاری با مبردها، پایداری حرارتی خوب، سیالیت خوب در دمای پایین، تمایل کم به تشکیل فوم و کف، خواص ضد سایش خوب و عمر طولانی.
ادامه مطلب

روغن کمپرسور بیتزر Bitzer B 320 SH

روغن کمپرسور بیتزر Bitzer B 320 SH
روغن کمپرسور بیتزر Bitzer B 320 SH یک روغن کمپرسور برودتی و سرمایشی است که عملکرد روانکاری خوبی را در دماهای پایین انجام می دهد. از ویژگی های فنی این روغن می توان به این موارد اشاره کرد: سازگاری با مبردها، پایداری حرارتی خوب، سیالیت خوب در دمای پایین، تمایل کم به تشکیل فوم و کف، خواص ضد سایش خوب و عمر طولانی.
ادامه مطلب

روغن کمپرسور سانیسو Suniso SL 100

روغن کمپرسور سانیسو Suniso SL 100
روغن کمپرسور سانیسو Suniso SL 100 روغن کمپرسور پایه استری یا پایه سینتتیک می باشد، که با استفاده از منابع پایه پلی استر و مواد افزودنی تهیه شده است و از روانکاری، پایداری و محافظت در برابر خوردگی برجسته ای برخوردار می باشد. این روغن به طور خاص برای استفاده در سیستم های برودتی و تهویه مطبوع که با مبردهای جایگزین سازگار با ازن استفاده می شوند، طراحی شده است.
ادامه مطلب

روغن کمپرسور سانیسو Suniso SL 46

روغن کمپرسور سانیسو Suniso SL 46
روغن کمپرسور سانیسو Suniso SL 46 روغن کمپرسور پایه استری یا پایه سینتتیک می باشد، که با استفاده از منابع پایه پلی استر و مواد افزودنی تهیه شده است و از روانکاری، پایداری و محافظت در برابر خوردگی برجسته ای برخوردار می باشد. این روغن به طور خاص برای استفاده در سیستم های برودتی و تهویه مطبوع که با مبردهای جایگزین سازگار با ازن استفاده می شوند، طراحی شده است.
ادامه مطلب

روغن کمپرسور سانیسو Suniso SL 32

روغن کمپرسور سانیسو Suniso SL 32
روغن کمپرسور سانیسو Suniso SL 32 روغن کمپرسور پایه استری یا پایه سینتتیک می باشد، که با استفاده از منابع پایه پلی استر و مواد افزودنی تهیه شده است و از روانکاری، پایداری و محافظت در برابر خوردگی برجسته ای برخوردار می باشد. این روغن به طور خاص برای استفاده در سیستم های برودتی و تهویه مطبوع که با مبردهای جایگزین سازگار با ازن استفاده می شوند، طراحی شده است.
ادامه مطلب

​محصولات

تلفن دفتر شرکت:
​​​​​​​55783531-021

آقای مهندس مهدی پور:
​​​​​​​0937-7351170
​​​​​​​
خانم صادقی:
0902-7337770

خانم مهندس اخوتیان:
​​​​​​​0902-4448770​​​​​​​

اینستاگرام 
شرکت تامین روانکار رسپینا

respina_lubricant

​ایمیل
​​​​​​​ تامین روانکار رسپینا

info@respinalub.ir