انتخاب روغن هیدرولیک مناسب برای سیستم

اکثر سیستم های هیدرولیک می توانند با استفاده از روغن های مختلف از جمله روغن موتور مولتی گرید (چند درجه)، روغن گیربکس اتوماتیک و روغن هیدرولیک ضد سایش معمولی (AW) کار کنند. اینکه چه روغن یا مایعی را انتخاب کنید به تجهیزات شما و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. اگرچه ارائه یک توصیه قطعی که انواع تجهیزات هیدرولیکی را در همه کاربردها پوشش دهد امکان پذیر نیست، اما در هنگام انتخاب مایعات هیدرولیکی چند سوال اصلی وجود دارد که باید از خود پرسید.

 

درجه گرانروی مناسب کدام است؟

انتخاب درجه گرانروی (ویسکوزیته) مناسب مهمترین عامل در هنگام انتخاب روغن هیدرولیک است. مهم نیست که سایر گریدهای روغن چقدر خوب هستند اگر درجه گرانروی با دامنه دمای عملکرد سیستم هیدرولیکی که در آن استفاده می شود مطابقت نداشته باشد. اگر درجه ویسکوزیته را به اشتباه انتخاب کنید، اجزای هیدرولیکی شما سریعتر از حد لازم تخریب می شوند.

برای انتخاب درجه ویسکوزیته مایع مناسب برای سیستم خاص خود، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

گرانروی شروع در حداقل دمای محیط

حداکثر دمای عملیاتی مورد انتظار، که تحت تأثیر حداکثر دمای محیط است

محدوده گرانروی مجاز و بهینه برای اجزای سیستم

 

چه موقع از روغن هیدرولیک چند درجه استفاده شود؟

اگر سیستم هیدرولیکی برای کار در دمای انجماد در زمستان و شرایط گرمسیری در تابستان مورد نیاز باشد، پس احتمالاً روغن چند درجه ای برای حفظ گرانروی در محدوده مجاز در محدوده وسیعی از دمای عملیاتی مورد نیاز است. اگر بتوان ویسکوزیته روغن را در محدوده مطلوب، به طور معمول 25 تا 36 سانتی استوک، حفظ کرد، بازده کلی سیستم هیدرولیک به حداکثر می رسد (نیروی ورودی کمتری به گرما می رسد). این بدان معناست که تحت شرایط خاص، استفاده از روغن چند درجه می تواند باعث کاهش مصرف برق سیستم هیدرولیک شود. البته، برخی از نگرانی ها هنگام استفاده از مایعات چند درجه ای در سیستم های هیدرولیک وجود دارد. بهبود دهنده های شاخص ویسکوزیته (VI) که برای ساخت روغنهای چند درجه استفاده می شود، می تواند تأثیر منفی بر خصوصیات جدا شدن هوا از روغن داشته باشد.

 

چه موقع از روغن هیدرولیک تک درجه (مونو گرید) استفاده شود؟

اگر سیستم هیدرولیک محدوده دمای عملیاتی کوچکی داشته باشد و حفظ ویسکوزیته مایعات بهینه با استفاده از روغن مونو گرید امکان پذیر باشد، به دلایل ذکر شده توصیه می شود از روغن هیدرولیک چند درجه استفاده نکنید.

 

آیا روغن های هیدرولیک باید از مواد شوینده استفاده کنند؟

روغن های HLP-D دسته ای از روغن های هیدرولیک ضد سایش هستند که حاوی مواد شوینده یا پاک کننده هستند. استفاده از این روغن ها توسط اکثر سازندگان عمده قطعات هیدرولیکی تأیید شده است. روغن های شوینده توانایی امولسیون سازی آب، و پراکندگی و تعلیق سایر آلاینده ها مانند لاک و لجن را دارند.این باعث می شود اجزاء از رسوبات پاک شوند، اما همچنین به این معنی است که آلاینده ها از بین نمی روند بلکه باید فیلتر شوند.

تماس با ما و سفارش محصول

تلفن دفتر شرکت:
​​​​​​​55783531-021

آقای مهندس مهدی پور:
​​​​​​​0937-7351170
​​​​​​​
خانم صادقی:
0902-7337770

خانم مهندس اخوتیان:
​​​​​​​0902-4448770​​​​​​​

اینستاگرام 
شرکت تامین روانکار رسپینا

respina_lubricant

​ایمیل
​​​​​​​ تامین روانکار رسپینا

info@respinalub.ir