سیستم های روغن گردشی

سیستم های روغن گردشی جریان پیوسته ای از روانکار را به سمت بلبرینگ ها، جعبه دنده ها و دمنده ها فراهم می کنند. آنها ماشین آلات مورد استفاده برای پمپاژ آب، گردش هوا در معادن، استخراج نفت، کشتی های نیروگاهی، تولید کاغذ و مواد شیمیایی و تجهیزات نظامی را روغن کاری می کنند. در بعضی موارد، سازنده یاتاقان روغن را به عنوان بخشی از یک محلول تک منبع تهیه می کند. در موارد دیگر، یاتاقان موجود در سرویس ممکن است بیش از حد گرم شود و یا ساییدگی داشته باشد و به سیستم روانکاری پویاتر نیاز داشته باشد. در هر صورت، مسئولیت مشخص کردن سیستم روغن به عهده طرفی است که از نظر مستقیم در مورد یاتاقان آگاهی داشته باشد. سیستم روغن در گردش ممکن است کمتر نام آشنا باشد.

سه روش برای تهیه سیستم روغن در گردش وجود دارد. اولین کار ساخت آن با منابع داخلی است. این هم یک علم است و هم یک هنر. افراد تعمیر و نگهداری ماهر زیادی وجود دارند که می توانند اتصالات را ایجاد کنند، لوله ها را جمع کنند و همه کنترل ها را برای کار با یکدیگر انجام دهند. آماده باشید که وقت خود را صرف تحقیق در مورد اجزای سازنده و تأمین کنندگان کنید. اگر بدون طرح کار می کنید، می توانید مهندسی و مهندسی مجدد در محل (یعنی رفع اشتباهات و محاسبات غلط) را انتظار داشته باشید.

رویکرد دوم خرید یک واحد پیش ساخته است. برخی از تولید کنندگان سیستم های روغن گردشی دارای واحدهای خارجی هستند. آنها ممکن است کاملاً مونتاژ شوند یا به سرعت از روی اجزای موجود ساخته شوند. کوتاه شدن زمان هدایت روغن می تواند در هنگام برخورد با یاتاقان هایی که بیش از حد در دمای تابستان گرم می شوند مفید باشد. گزینه های محدودی برای انتخاب وجود خواهد داشت، که می تواند منجر به یک سیستم ساده و کوچک یا یک سیستم بزرگ با کارایی کمتر شود.

رویکرد سوم طراحی یک سیستم با یک تولید کننده تخصصی است. یک تولید کننده خوب منابع مهندسی را ارائه می دهد، تأمین کنندگان قابل اعتمادی دارد و یک عیب یاب متخصص است. سیستم های روغن گردشی معمولاً ده ها سال خدمات را ارائه می دهند، بنابراین بهتر است طراحی آنها برای داشتن کنترل های کافی، نگهداری مناسب و مصرف انرژی کارآمد باشد.

فرقی نمی کند که از کدام رویکرد استفاده شده باشد، باید درمورد اینکه سیستم چه کاری باید انجام دهد و چطور مجموعه ای از قطعات مختلف برای تحقق آن باید گرد هم آیند، تفکر شود.

عملکرد اساسی: جریان روغن

عملکرد اساسی سیستم گردشی رساندن جریان روغن به یاتاقان است. همانطور که از نام "سیستم روغن گردشی" بر می آید، روغن از یاتاقان جمع آوری می شود. هنگام عبور از سیستم روغن کاری، روغن فیلتر شده و خنک می شود (در صورت لزوم). مسیری که روغن طی می کند در شکل نشان داده شده است. این کار با وارد شدن روغن به مخزن از طریق لوله کشی متصل به یک درگاه سرریز در یاتاقان آغاز می شود.

یاتاقان در ارتفاعی بالاتر از سیستم واقع شده است، بنابراین روغن توسط گرانش جریان می یابد. سیال بر روی نافذ موجود در مخزن می ریزد. آلاینده های بزرگتر تمایل دارند در محل ورود روغن جمع بشوند. مکش ایجاد شده توسط پمپ مایع را به داخل لوله می کشد. صافی قبل از ورود روغن به پمپ ذرات بزرگ را به دام می اندازد. موتور پمپ را برای ایجاد جریان و فشار هدایت می کند. بعد  روغن از طریق یک فیلتر هدایت می شود تا ذرات ریز را از بین ببرد تا به بلبرینگ نرسند. سپس روغن به سمت یاتاقان جاری می شود. در آخر، مایعات اضافی از طریق دریچه بای پس به داخل مخزن هدایت می شوند.

 

در انتخاب یک سیستم روغن گردشی عوامل زیر تعیین کننده هستند:

1- نرخ جریان روغن

2- فشار

3- پمپ ها و موتورها

4- فیلترها

5- سوئیچ ها

6- پایپینگ

7- محیط اطراف و ...

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت تامین روانکار رسپینا می باشد. کپی برداری از متن تنها با ذکر منبع بلامانع است.

تماس با ما و سفارش محصول

تلفن دفتر شرکت:
​​​​​​​55783531-021

آقای مهندس مهدی پور:
​​​​​​​0937-7351170
​​​​​​​
خانم صادقی:
0902-7337770

خانم مهندس اخوتیان:
​​​​​​​0902-4448770​​​​​​​

اینستاگرام 
شرکت تامین روانکار رسپینا

respina_lubricant

​ایمیل
​​​​​​​ تامین روانکار رسپینا

info@respinalub.ir