روغن موتور خودرو چیست

روغن موتور خودرو چیست
روغن موتورهای معمولی پس از استخراج نفت خام از مخازن زیرزمینی شروع به کار کردند. نفت خام حاوی ناخالصی هایی است که باید از بین بروند و برای رساندن روغن به گرانروی خاصی نیاز به تصفیه بیشتر دارند. روغن موتورهای معمولی تقریباً از 80 درصد روغن خام تصفیه شده تشکیل می شود (روغن پایه نامیده می شود). 20 درصد باقیمانده افزودنیهایی هستند که اهداف بی نظیری مانند افزایش خواص روغن پایه و افزودن خواص جدید به فرمولاسیون را دارند. معمولاً این مواد افزودنی هستند یک محصول روغنی را از محصول دیگر جدا می کنند.
ادامه مطلب

استاندارد روغن موتور API

استاندارد روغن موتور API
این استاندارد که توسط انستیتوی نفت آمریکا تأسیس شده است، محصول را طبق چندین معیار طبقه بندی می کند: قدرت پراکندگی و پاک کنندگی و محافظت در برابر سایش، اکسیداسیون و خوردگی. استاندارد شامل دو حرفS برای موتورهای بنزینی یا C برای موتورهای دیزلی است. حرف دوم عملکرد روغن را نشان می دهد. هرچه در حروف الفبا بیشتر باشد، کیفیت روغن بالاتر است. به عنوان مثال، روغن SH عملکرد کمتری نسبت به روغن SN خواهد داشت.
ادامه مطلب

استاندارد روغن موتور ACEA

استاندارد روغن موتور ACEA
این استاندارد انجمن تولیدکنندگان اتومبیل اروپا است. این یک شاخص کیفیت است که توسط یک حرف و یک عدد تعیین می شود به عنوان مثال A1به طوری که حروف نوع موتور را نشان می دهند. عدد به کار رفته نشان دهنده عملکرد خاصی است که روغن باید ارائه دهد. هرچه عدد بیشتر باشد، عملکرد روغن بهتر خواهد بود.
ادامه مطلب

استاندارد روغن موتور SAE

استاندارد روغن موتور SAE
این استاندارد که توسط انجمن مهندسان خودرو تعیین شده است، ویسکوزیته روغن را توصیف می کند. روی ظرف روغن به این صورت 00W00 علامت گذاری شده است، که عدد سمت چپ گرانروی دمای پایین است. هرچه عدد کمتر باشد، محصول در دماهای پایین کارآمدتر است. عدد سمت راست عملکرد روغن را در هنگام گرما نشان می دهد. هرچه این عدد بیشتر باشد، روغن در معرض دمای بالا کارایی بیشتری خواهد داشت.
ادامه مطلب

​محصولات

تلفن دفتر شرکت:
​​​​​​​55783531-021

آقای مهندس مهدی پور:
​​​​​​​0937-7351170
​​​​​​​
خانم صادقی:
0902-7337770

خانم مهندس اخوتیان:
​​​​​​​0902-4448770​​​​​​​

اینستاگرام 
شرکت تامین روانکار رسپینا

respina_lubricant

​ایمیل
​​​​​​​ تامین روانکار رسپینا

info@respinalub.ir