گریس موتور الکتریکی

گریس موتور الکتریکی
اکثر موتورهای الکتریکی با یاتاقانهای غلتکی ضد اصطکاک طراحی شده اند. گریس مایع حیات این یاتاقان ها است زیرا یک فیلم روانکاری را فراهم می کند که از تماس شدید فلز با فلز جلوگیری می کند. مشکلات یاتاقان 50 تا 65 درصد از کل خرابی های موتور الکتریکی را تشکیل می دهد و روشهای ضعیف روانکاری بیشتر این مشکلات یاتاقان را ایجاد می کنند.
ادامه مطلب

گریس سرعت بالا

گریس سرعت بالا
بیشتر تأسیسات صنعتی دارای یاتاقان هایی هستند که از تجهیزات پردازش معمول سریعتر می چرخند. وقتی نوبت به روانکاری این تجهیزات می رسد، همه روانکارها رفتار یکسانی ندارند. برای اجزای روانکاری شده با گریس، اثرات گریس بر روی یاتاقان ها می تواند منجر به افزایش گرما و در نهایت خرابی زودرس شود.
ادامه مطلب

گریس شاسی

گریس شاسی
گریس شاسی معمولا گریسی دارای بافت نرم بوده که با به کارگیری روغن پایه با کیفیت و سفت کننده کلسیمی، برای روانکاری عمومی اختصاص یافته است. بازه دمایی که گریس های شاسی رایج در بازار در آن عمل روانکاری را به خوبی انجام می دهند از دمای 20- درجه تا 80+ درجه سانتی گراد می باشد. کارکرد اصلی این گریس در شاسی، سیستم تعلیق و فرمان خودروها و همچنین انواع اتصالات در خودرو است.
ادامه مطلب

نام های قبلی شل گدوس | شل آلوانیا | شل آلبیدا | شل رتیناکس

نام های قبلی شل گدوس | شل آلوانیا | شل آلبیدا | شل رتیناکس
گریس شل گدوس با گریدهای مختلف و بر اساس روغن پایه معدنی و یا روغن پایه سینتتیک تولید می شود. امروز، برند شل گریس های خود را با نام تجاری شل گدوس (Shell Gadus) به بازار عرضه می کند، اما در گذشته گریس های خود را با نام دیگری نیز عرضه می کرده است.
ادامه مطلب

گریس فودگرید | گریس غذایی

گریس فودگرید | گریس غذایی
از گریس های فودگرید یا گریس های غذایی در تجهیزات مختلف پردازش مواد غذایی و سایر کاربردهای تجهیزات صنعتی استفاده می شود. آنها شامل یاتاقان های غلتکی، اتصالات، اسلایدها، سیستم های روغن کاری متمرکز و جعبه دنده های محصور هستند. گریس های غذایی نه تنها باید عملکردهای فنی مشابه روانکارهای دیگر را انجام دهند، بلکه خواص دیگری نیز دارند.
ادامه مطلب

گریس نسوز | گریس ضد آتش

گریس نسوز | گریس ضد آتش
خطرات ناشی از آتش سوزی به طور مداوم در صنایع مختلف مانند صنعت فولاد وجود دارند و تولیدکنندگان به طور مداوم به دنبال راه هایی برای کاهش این خطرات در کارخانه های خود هستند. از نظر استفاده از روانکارهای مقاوم در برابر آتش برای کاهش احتمال آتش سوزی، تلاش ها همیشه بر استفاده از مایعات هیدرولیکی متمرکز بوده است. با این حال ، اخیراً این تلاش ها به سمت گریس مقاوم در برابر آتش سوق یافته است.
ادامه مطلب

مشخصات گریس

مشخصات گریس
مشخصات و ویژگی ها مانند روغن، گریس مجموعه مشخصات خاص خود را به نمایش می گذارد که باید هنگام انتخاب برای به کارگیری مورد توجه قرار گیرند. خصوصیاتی که معمولاً در دیتا شیت محصولات وجود دارد شامل موارد زیر است:   1- قابلیت پمپ شدن: قابلیت پمپ پذیری توانایی پمپاژ یا هل دادن گریس از طریق یک سیستم است. به طور عملی تر، قابلیت پمپاژ سهولت جریان گریس تحت فشار …
ادامه مطلب

عملکرد و کاربردهای گریس

عملکرد و کاربردهای گریس
عملکرد گریس عملکرد گریس بدین صورت است که حین روانکاری، در تماس با سطوح متحرک باقی بماند بدون اینکه تحت فشار یا نیروهای گریز از مرکز و جاذبه از محل خود جابجا و خارج شود. مهمترین نیاز عملی آن این است که گریس خصوصیات خود را تحت نیروهای برشی در تمام دماهایی که هنگام استفاده تجربه می کند حفظ کند.   کاربردهای مناسب برای گریس گریس و روغن با یکدیگر …
ادامه مطلب

گریس روانکار چیست؟

گریس روانکار چیست؟
انجمن آمریكا برای آزمایش و مواد (ASTM) گریس روانكاری را چنین تعریف می كند: یك محصول جامد تا نیمه مایع که از پراكندگی ماده غلیظ كننده در روانكار مایع به دست می آید. ممكن است سایر مواد حاوی خصوصیات خاص (افزودنی) نیز در آن وجود داشته باشد. همانطور که این تعریف نشان می دهد، سه جزء وجود دارد که گریس روانکار را تشکیل می دهند. این اجزا روغن پایه، غلیظ …
ادامه مطلب

​محصولات

تلفن دفتر شرکت:
​​​​​​​55783531-021

آقای مهندس مهدی پور:
​​​​​​​0937-7351170
​​​​​​​
خانم صادقی:
0902-7337770

خانم مهندس اخوتیان:
​​​​​​​0902-4448770​​​​​​​

اینستاگرام 
شرکت تامین روانکار رسپینا

respina_lubricant

​ایمیل
​​​​​​​ تامین روانکار رسپینا

info@respinalub.ir